Uwaga na oszustów podszywających się pod pracowników Banku!

W ostatnim czasie częstym sposobem dokonywania przestępstw na szkodę klientów banków jest  wykorzystywanie telefonicznego połączenia głosowego z osobą, która jest przekonana, że rozmawia
z pracownikiem banku.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostęp do komputera.

Pamiętaj:

  • Pracownicy Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
  • Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej;
  • Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych;
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej;
  • Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek;
  • Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!;
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Bankiem. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie;
  • Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się z Bankiem.

Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki"

 

Strony internetowe Bielsko